De oosthoek met.........

Eindelijk is het zover, mijn droom is uitgekomen. Een 3D printer in de school!!!!

Deze 3D printer is gesponsord door mijn vader, vanuit zijn bedrijf Kelregis. Na mijn enthousiaste verhalen over het Skillslab waarin vooral geprogrammeerd wordt en het onderdeel onderzoekend & ontwerpend leren nog niet zo erg uit de verf komt, kwam het idee van mijn vader om een 3D printer te sponsoren. Het gaat hier niet om een kant en klare 3D printer, maar om een printer die door de kinderen zelf in elkaar gezet gaat worden.

Een aantal leerlingen uit de groepen 6 en 7 gaan komende periode aan de slag met het bouwen van deze 3D printer. Er loopt een sollicitatieronde d.m.v. een pitch waarin de leerlingen moeten aangeven welke rol zij zouden willen in het proces. Dit kan een rol als bouwer zijn, kinderen die de moertjes, boutjes, schroevendraaiers e.d. gaan sorteren of kinderen die de PR regelen d.m.v. een blog, filmpje en foto’s.

Dit project gaat in samenwerking met 3D Kanjers. Zodra we gaan starten met het bouwen komt er iemand van 3D Kanjers langs om het project te openen. Zij nemen dan een 3D printer mee die al in elkaar is gezet en laten de kinderen zien wat je er allemaal mee kunt doen. Hierna komt de bouwperiode, elke dinsdagmiddag zal een groepje aan de slag gaan met het bouwen. Hier komt vooral het onderzoekend leren bij kijken. De bouwinstructies zullen in het Engels zijn en de kinderen moeten heel zorgvuldig en precies aan het werk. Zodra het bouwproces is afgesloten komt er weer iemand van 3D Kanjers langs om de bouwinspectie te doen voordat we hem kunnen gaan gebruiken.

Nu afwachten tot alle sollicitaties binnen zijn en we kunnen gaan starten met bouwen!

Juf Paula

• 20190305_125855